Saturday 15 October 2011

AKU DAN KENANGAN

    Aku hanya insan biasa,punya ati juga perasaan..mmg 2 3 minggu kebelakangan ini aku dlm tempoh transformasi minda..aku  d saat dlm ujian Tuhan..Aku tau Tuhan turun kan ujian buat aku untuk menguji sejauh mana aku mampu bertahan,sejauh mana aku harapkn bantuan dari-Nyer,sejauh mana kecekalan hati aku,sejauh mana aku mampu untuk tabah..YA ALLAH,sesungguh nyer baru ku tau aku insan yang terlalu lemah,sedikit ujian dr mu aku terus merintih pilu ,sedikit kepayahan buat aku hilang semangat..

     Aku dan Kenangan.Indah nyer kenangan..bagaikan satu hamparan lukisan indah yg menjadi santapan hatiku..di saat ini aku amat merindui sesorang..seorang yg amat dekat d ati ku..kalau ikut carta aliran dia yg tersemat kemas d ati ini..tp  antara kami hanya mampu d sambungkan dgn doa kerana dia telah pergi menemui sang pencipta..pergi tgglkan kami pergi buat selamanya...HAKIM c'na rindu..sggh c'na sayang HAKIM sgt2..pergi nyer hakim menyentap jantung c'na..terlalu mengejut terlalu mendadak...

    Kenapa yek aku terlalu syg dia..Apa yg aku tau dia membesar depan mata aku..dia umpama anak aku yg sulung wpun aku sdiri blm punya anak..Zaman persekolahan aku byk d habiskn dgn dia d sisi ku..msih segar dlm ingatn ku  saat kami membesar menjadi dewasa..Dari dia kecik kami mmg akrab sebagai mana dia cemburu ble aku melayan kanak2 lain begitu juga aku cemburu ble dia bersama dgn insan lain..pelik kan..tpi indah nyer perasaan tue...Rindu rindu sgt2 time tue..Hari berganti tahun..dia makin dewasa,hubungan kami juga makin jauh x serapat dlu..mgkn sbb dia makin dewasa aku pulak terpaksa merantau mencari ilmu d negeri org...tp aku tau dia ttp hormatkn aku,sayang aku mcm aku sayang dia..sentiasa bersedia untuk menghulurkan bantuan bukan saja pada ku malah dgn semua orang..HAKIM,c'na tau hakim mmg budak yg baik...
     
     Begitu cepat masa berlalu..dia sudah menjadi remaja yg bakal dewasa..hbs peperiksaan SPM,dia menyampaikn niat untuk mencari keje sementara menunggu result..Dgn rela hati aku ajak dia dtg ke tempat ku..aku sgt gembira ms tue..aku bw dia keje bersama2 ku..dia mmg nmpak bersemangat untuk berkerja...TP..

     Semua tue x lama tempoh nyer..hari keempat dia berkerja dia mengadu sakit kepala..sgguh aku risau..sakit kepalanya itu berpanjangan,hilang hanya sementara..aku bw ke klinik langsung x kebah..YA ALLAH hanya kau jer yang tau perasaan ku kala itu..mula hari itu dia MC,mula hari itu juga tidur malam ku x lena dgn kata lain langsung x lena..HAKim c'na x sanggup untuk lihat hakim sakit begini,ms tue c'na hanya mampu berdoa agar Tuhan kurangkan kesakitan hakim,c'na mmg tak mampu sayang..apa yg boleh aku lakukan ms tue hanya memicit2 kepala nyer..letak tuala d dahinye yg panas,dgn harapan esk demam nyer baik..tp harapan tue ttp tggl harapan..Masa tue selera makan hakim dh xde..langsung tak nak makn kn..risau sungguh ati ini..

     After 2 mgg HAkim d tempat ku..ayah nyer datang untuk bw dia balik..itu yang terbaik untuk dia..tp demam dia juga terus berlarutan hingga terpaksa d rujukkn d hospital..sayu ati ku ble dgr semua tue..dari jauh aku dpt berita dia asyik meracau keadaan dia makin teruk hingga la dri wad biasa d tukar ku wad icu..30 jan 2011 aku,kakak n ank saudara ku pulang tergesa2 ke kg halaman kami..berita yg ku dpt amt mengecewakn..hakim makin teruk..YA ALLAH sggh aku takut,aku x mampu untuk bayangkan situasi selepas itu...sampai saja ke kb aku terus ke hospital..kami sampai dh lewat aku x sempat untuk jumpa dia pd ari itu..kecewa sgt ms tue...Malam tue aku abk keputusan untuk bermalm sja d hospital,wpun aku x mampu untuk buat paper tapi sekurang2 nyer aku merasa dekat dgn dia..pg 31 jan 2011,ms tue tggl aku dan kakak ku aka mak pada Hakim saja d hospital..masa tue satu pengumuman d buat supaya waris WAN MUHAMMAD AL_HAKIM datng ke wad icu..aku n kakak ku msk..buat pertama kali ms tue aku lihat dia terlantar lemah d katil no 5..sayu hati ku Tuhan bila lihat semua tue..segara wayar berselerakan d badan dia..dia dah x bermaya..Doc menyoal ku ttg urutan peristiwa dr hakim mula sakit..aku hanya mampu jawab apa yg aku tau..sampai sudah doc tidak dpt sahkan apa yg berlaku...doc menyarankan supaya abik air d kpale ntah la ku x tau istilah perubatan apa..selepas tue kami keluar dn menunggu terus menunggu..

   Beberapa minit selepas itu satu lg pengumuman d buat memanggil kami msk..tergesa2 kami msk..Masa tue hati aku hancur,doc bagi tau jantung dia dah berhenti berdenyut..kakak aku redha terima berita tue,sedangkan aku mcm orang hilang akal meraung d situ jugak...aku x mampu untuk jd tenang ms tue,aku sedih,ble d depan mata aku,doc cbe untuk selamat kan dia..HAKIM knape secpat nie hakim pergi seawal usia 17 thn..Arwah HAKIM pergi wat selamanyer pada 31 jan 2011..



wpun sudah 10 bulan dia pergi,tp peristiwa tue masih segar dlm ingatn ku sampai ke hati ini..Ya ALLAH,aku hanya mampu berdoa kurangkan la ingatan ku pada dia YAALLAH..aku syg dia sama mcm aku syg arwah ayah ku..pergi nyer mereka dlm hidup aku meninggalkan kesan buat ku..wpun pun hanya sekejap KAu pinjamkn pada ku tp aku bersyukur kerana dgn kenangan itulah aku hdp sekarang..satu doaku sekiranya satu hari nanti aku d temukan jodoh biarlah cri2 seorang lelaki yang ada pada ayah ku ada pada bakal suami ku dan sekiranya d takdirkan aku ada ank lelaki biarlah dia mengikut perangai baik abang nyer HAKIM.. AMIN...

                                                    hakim yg comei





our sweet memories sharing together..miss that moment..miss my 'WE' too
Buat anak2 sdara yang lain,korang bukan c'na x sayang..dgn korang tempat c'na menumpang kasih menumpang sayang...faham kan la rs sayang sesama manusia itu pelik,kadang kala kiter bias tanpa ketahui sbb mengapa mesti x adill..tp percaya la rs sayang tue sm,yg menbezakan nyer hanyala kenangan..sayang kamu semua..

No comments:

Post a Comment

Followers